Ontdek de kracht van zelfstandigheid en het delen van kennis.
We zijn er om het leven van onze klanten gemakkelijk te maken. Daarom staat het voor ons centraal dat onze producten klanten kwaliteit, ondersteuning, service en functionaliteit bieden. We willen blijven doen waar we goed in zijn. Daarom is het cruciaal om onze kwaliteitsnormen te handhaven. In dit proces is het essentieel om contact op te nemen met de eindgebruiker, zodat onze producten de perfecte probleemoplossing bieden.
We hebben gesproken met ADL-hulpmiddelgebruiker Maria. Ze deelde haar ervaring met ons en we waren enorm geïnspireerd door haar verhaal, dat ze positief en enthousiast vertelde.
thema 1
gebruikerservaring
1. Hoe ben je met Vitility in aanraking gekomen?
Wie zoekt, die vindt! Ik was op zoek naar handige hulpmiddelen en toen kwam ik ze bij Blokker tegen. Ik besloot er eentje mee te nemen, en nadat het product me goed beviel, kocht ik meer producten van jullie merk. Sindsdien ben ik een enthousiaste en trouwe klant! Ik heb zelfs mensen over de vloer die geïnteresseerd zijn in de producten en nieuwsgierig vragen stellen. Tegenwoordig shop ik ook regelmatig via Bol.com, waar ik ontdek dat er ook het een en ander van jullie merk wordt verkocht.
2. Wat is jouw ervaring met de producten van Vitility?
Al jarenlang maak ik gebruik van de lotion applicator en later ook de handige aankleedstok. In 2014 heb ik namelijk een nieuwe knie gekregen, en sindsdien is bukken en het bereiken van mijn benen een uitdaging. De lotion applicator bleek al snel een geweldige oplossing te zijn, waardoor ik mezelf met veel plezier kon verzorgen. Zelfs na al die jaren functioneert het product nog steeds uitstekend!
Na het overlijden van mijn man in 2020 stopte ik tijdelijk met het gebruik van de lotion applicator, omdat hij altijd de sponsjes verving wanneer dat nodig was. Ik was bang dat ik niet genoeg kracht in mijn handen had om het zelf te doen. Na verloop van tijd realiseerde ik me dat mijn zelfstandigheid belangrijk is, ook al worden sommige dingen lastiger naarmate je ouder wordt. Dus besloot ik toch weer gebruik te maken van de producten.
Toen ik nieuwe sponsjes nodig had, bestelde ik ze, maar tot mijn verbazing bleken ze voor de nieuwe zwarte lotion applicator te zijn en pasten ze niet op mijn oude blauwe variant. Ik twijfelde, maar besloot jullie te mailen. Gelukkig pakte dit goed uit, want jullie stuurden direct de juiste sponsjes op. En wat een opluchting, ik kreeg ze zelf gemakkelijk op de applicator geschoven! Sindsdien geniet ik weer volop van het verzorgen van mijn benen en kan ik eindelijk weer gebruik maken van de crèmepjes die ik had gekocht. Ik voel me helemaal opgetut en verzorgd na het gebruik van de applicator. Na deze geweldige ervaringen besloot ik dat als mijn oude variant ooit uit elkaar valt, ik zeker de nieuwe lotion applicator met het zwarte handvat zal aanschaffen!
3. Welke producten gebruik jij eigenlijk als je dat zou willen delen?
Natuurlijk wil ik dat delen! Ik maak dagelijks gebruik van de lotion applicator, de aankleedstok en de handige grijper. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik de aankleedstok niet helemaal gebruik zoals deze hoogstwaarschijnlijk bedoeld is. Ik lees eigenlijk geen gebruiksaanwijzing en gebruik de producten op mijn eigen manier. En het werkt perfect voor mij! Ik vind het belangrijk dat de producten gewoon werken zoals IK wil. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en dat geldt ook voor hulpmiddelen.
4. Tegen welke uitdagingen loop je aan en biedt dit hulpmiddel hier de beste oplossing voor? Licht graag toe.
Vanaf mijn geboorte heb ik uitdagingen met mijn spierstelsel, waardoor het lastig is om bij mijn benen en voeten te komen. Gelukkig kan ik van boven mijn benen tot aan de kruin van mijn hoofd alles goed bereiken, maar voor mijn benen heb ik dus wat extra hulp nodig. Door een paar valpartijen ben ik extra voorzichtig geworden met intensievere handelingen. Inmiddels kan ik ook niet meer lopen en verplaats ik mezelf met een rolstoel. Om dan makkelijk voorwerpen op te rapen of bij hogere objecten te komen, maak ik dankbaar gebruik van de handige grijper. En met mijn lengte van 1.55 meter is deze grijper echt ideaal!
Van de dressing stick foam (de aankleedstok) gebruik ik nooit de schoenlepelkant, maar gebruik ik de andere kant dagelijks om mijn schoenen aan te trekken. Ik haak mijn schoenen dicht met elastieken, wat prima werkt. Dit product ligt altijd binnen handbereik.
5. Wat vind je van de prijs-kwaliteitverhouding?
Ik heb dus meerdere grijpers in meerdere ruimtes van mijn huis, namelijk de woonkamer, keuken, toilet, badkamer en noem maar op. Overal staat er een, en deze zijn ook van allemaal verschillende merken. Tussen de merken is er een duidelijk verschil in prijs en kwaliteit. Sommige grijpers zijn heel duur of van slechte kwaliteit.
6. Noem voordelen aan het product.
Ik kan het sponsje vaker gebruiken door het af te kloppen op een handdoek om het schoon te maken. Vervolgens bewaar ik het in een plastic zakje, zodat alles netjes blijft. Zo gaat het product járen mee! Bovendien blijft de muur of deur helemaal schoon, omdat er niets op achterblijft. En dan na een langere tijd pak ik een nieuw sponsje, waar ik ook weer heel lang mee kan doen.
Als ik op bezoek ga, neem ik de producten ook mee, want ze zijn heel makkelijk mee te nemen. Daarnaast hadden mijn man en ik vroeger ook hulpmiddelen in ons vakantiehuis in Frankrijk vroeger, zodat ik ze niet dubbel hoefde mee te nemen.
7. Noem nadelen aan het product.
Bij de aankleedhulp zat een plastic stukje wat losser, het was iets brozer geworden door de jaren heen. De schoenlepelkant van de stok is te glad, daarom gebruik ik deze onder andere niet.
Een ander nadeel is dat je het product niet kan ophangen want er zit geen gaatje in de hendel. Nu hebben mijn man en ik er zelf een gaatje in gemaakt en die opgehangen dus ze hingen allemaal in de kast. Dus dat is iets wat ik nog mis, dat het makkelijk is om op te hangen. En dat geldt hetzelfde voor de aankleedstok.
8. Wat bevalt het meeste aan de producten?
Wat ik het allermeest waardeer, is dat deze producten me helpen mijn zelfstandigheid te behouden. Mijn man deed voorheen veel voor me, maar ik wilde niet afhankelijk zijn van anderen. Dus heb ik geleerd om hulpmiddelen te gebruiken, daarom heb ik overal zulke producten liggen, staan en hangen. Dan kan ik het zo oppakken. Ik heb van jongs af aangeleerd om alles zelf te doen, want mijn moeder zei altijd: “Doe het eerst en dan leren we het gaandeweg wel”. En dat is ook mijn ervaring met het gebruik van hulpmiddelen, want op een gegeven moment raak je eraan gewend en is het een dagelijkse routine. Dat is iets wat ik enorm koester!
thema 2
ruimte voor additionele opmerkingen
Mogelijk zijn er nog dingen die jou zijn opgevallen tijdens het testen waar wij nog geen vragen over hebben gesteld. In deze sectie geven we graag de ruimte om ervaringen te delen die je nog kwijt wil.
Absoluut! Kinderen zijn ook helemaal enthousiast over deze hulpmiddelen. Ze stellen veel vragen en ik vind het geweldig om ze alles uit te leggen. Ik vind het belangrijk dat kinderen leren dat het heel normaal is om hulpmiddelen te gebruiken als dat nodig is.
Ik heb ook heel lang gelopen met een rollator. Vanuit de kinder-logica hebben alleen alle oude mensen een rollator, want oude mensen zijn grijs. Zo vroegen kinderen: “waarom heeft ze een rollator dat is toch een ‘oma wagen’? Blijkbaar niet, want ik had er zelf ook een toen ik wat slechter ter been was en destijds was ik zelfs nog geen oma.
Ik vind het belangrijk dat kinderen ook van de producten afweten en dat het de normaalste zaak is om met een rollator te lopen. Ik vind het niet erg als een kindje geïnteresseerd is of nastaart, sterker nog ik vind het alleen maar leuk. Met plezier leg ik graag uit hoe bijvoorbeeld de scootmobiel werkt die ik gebruik, zoals wat een ‘schildpadje’ en een ‘haasje’ inhoudt. Het is prachtig om de nieuwsgierigheid van kinderen te zien en hun begrip te vergroten.
Ik maak graag gebruik van een liefdevolle benadering naar iedereen.
Naast kinderen weten ook veel volwassenen niet waarvoor de hulpmiddelen allemaal dienen. Daarom ben ik altijd blij om anderen bewust te maken van wat er beschikbaar is. Kennis delen is een krachtige manier om mensen te helpen. Zelfs een ergotherapeut vroeg wat ik allemaal in huis had hangen. Daarop antwoordde ik: ‘hulpmiddelen’! Mensen zijn nu eenmaal geïnteresseerd in hulpmiddelen. Als ze vragen hebben over de producten en overwegen deze te gebruiken, zal ik nooit zeggen dat ze het moeten kopen. Ik moedig ze aan om hun eigen conclusie te vormen. Iedereen heeft verschillende behoeften en zal de producten misschien op een andere manier gebruiken dan ik dat doe. Het gaat erom dat ze bewust worden van de mogelijkheden die er zijn.
thema 3
star-rating
Als antwoord op alle vragen zien we graag een samenvattende sterbeoordeling. Met hoeveel sterren van 1 tot 5 beoordeel je het product of de producten? Markeer het aantal sterren.
Ik geef de producten 5 sterren.
★ ★ ★ ★ ★
Bedankt Maria!
Maria, hartelijk dank voor dit fantastische interview! Je positieve instelling en vastberadenheid om anderen te inspireren zijn echt inspirerend. We zijn blij dat je deze ervaringen met ons hebt willen delen.
Met dit enthousiaste en vrolijke interview hebben we een kijkje gekregen in Maria’s wereld van zelfstandigheid en kennisdeling. Haar passie voor hulpmiddelen en het inspireren van anderen straalt door in elk antwoord dat ze geeft. Het is duidelijk dat Maria niet alleen hulpmiddelen gebruikt om haar leven gemakkelijker te maken, maar ook om anderen bewust te maken van hun mogelijkheden. Een echte bron van inspiratie voor velen!